تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/01/30 - 00:01
کد خبر: 467504

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

بازخوانی ۶۰مطالبه رهبر انقلاب از دانشجویان در سال های اخیر / انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور دکتری ۱۴۰۲ از امروز آغاز می‌شود

بازخوانی ۶۰مطالبه رهبر انقلاب از دانشجویان در سال های اخیر / انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور دکتری ۱۴۰۲ از امروز آغاز می‌شود

مرور اخبار امروز شامل دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب امروز برگزار می‌شود و کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی ممنوع شد و مهلت ثبت نام وام کمک هزینه تحصیلی دانشجویان شریف فردا به پایان می‌رسدو دیگر موضوعات مرتبط که به بررسی آن می پدازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»مرور اخبار امروز شامل دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب امروز برگزار می‌شود  و کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی ممنوع شد و مهلت ثبت نام وام کمک هزینه تحصیلی دانشجویان شریف فردا به پایان می‌رسدو دیگر موضوعات مرتبط که به بررسی آن می پدازیم.

بازخوانی ۶۰مطالبه رهبر انقلاب از دانشجویان در سال های اخیر در آستانه دیدار رمضانی

  رهبر معظم انقلاب، که هر ساله و به طور مستمر، جلساتی را با دانشجویان برگزار می‌کنند. حضرت آیت الله خامنه ای از جلسات دانشجویی به عنوان «شیرین‌ترین جلسات» نام می‌برند و همواره در دیدار  با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی مطالبات و توصیه‌هایی نیز دارند.

 بر همین اساس طبق سنت هرساله دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب فردا سه شنبه 29 فروردین ماه 1402 برگزار خواهد شد، در آستانه این دیدار قصد داریم در گزارشی مطالبات سال‌های اخیر رهبر انقلاب از دانشجویان و تشکل های دانشجویی را بازخوانی کنیم. این گزارش ماحصل مطالعه سخنرانی های رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان در 20 سال اخیر است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

1. پیام مهم به تشکل های دانشجویی: روی مبانی پافشاری کنید

رهبر معظم انقلاب در سال 98  پیامی خطاب به تشکل‌های دانشجویی ارسال کرده و تاکید کردند:‌ اولا به آن‌ها سلام برسانید ثانیا بگویید امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مومن حزب اللهی نیاز دارد و هر چه می‌توانند بر روی مبانی پافشاری کنند. امروز جنگ تمدنی است و رهبر معظم انقلاب به نظریه پردازان تمدنی دستور داده اند به فکر طراحی یک تمدن به جای تمدن غرب باشند و قطعا این تمدن جدید نیز باید تمدن نوین اسلامی باشد.(جزئیات بیشتر)

 دفترچه انتخاب رشته‌ آزمون دکتری منتشر شد/آغاز فرایند انتخاب رشته از امروز

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ منتشر شد و داوطلبان از امروز می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی «Ph.D» سال ۱۴۰۲ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و با توجه به انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری تخصصی«Ph.D» بر روی سایت اطلاع‌رسانی این سازمان، داوطلبان می توانند پس از مشاهده این نتایج، از امروز نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

کشیک پشت سرهم دستیاران پزشکی ممنوع شد

 دکتر محسن عباسی مشاور اجرائی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: شورای آموزش پزشکی و تخصصی در آخرین نشست خود موضوع ساماندهی کشیک ها را برای دستیاران پزشکی مصوب کرد.

وی افزود: موضوع ایجاد شرایط بهتر برای دستیاران پزشکی از موضوعاتی است که چندین سال است در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی پیگیری می شود و سعی شده در بندهای متعدد در شورا مطرح و مصوب شود.(جزئیات بیشتر)

با حضور جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی؛
دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب امروز برگزار می‌شود

جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ (۲۷ ماه رمضان) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.

این دیدار عصر امروز به صورت حضوری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و در ابتدای برنامه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند.(جزئیات بیشتر)

فعال دانشجویی: مطالبه‌گری دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب باید منطبق بر واقعیت‌های جامعه باشد

 نرجس رضوانی نیا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا با اشاره به دیدار امروز دانشجویان با رهبر انقلاب، گفت: دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب نمود واقعی مردم سالاری است، ایشان مانند پدری دلسوز هر ساله ساعت ها  پای درد و دل ها و نقدهای دانشجویان می نشینند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نقدهای خود را آزادانه خدمت رهبر انقلاب بیان می کنند، افزود: در این دیدار دانشجویان نقدهای خود را آزادانه و به دور از هر گونه ملاحظه کاری خدمت شخص اول مملکت بیان می کنند که در نوع خود بی نظیر است؛ هیچ رهبر و فردی را در دنیا پیدا نمی کنید که به این شکل پای صحبت های دانشجویان یک کشور بشیند.(جزئیات بیشتر)

انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور دکتری ۱۴۰۲ از امروز آغاز می‌شود / مهلت انتخاب رشته تا ۲ اردیبهشت

 آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ داوطلب در ۲۴۷ کدرشته و در ۷ گروه آزمایشی برگزار شده است.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ و دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شده‌اند.

داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت نام وام کمک هزینه تحصیلی دانشجویان شریف فردا به پایان می‌رسد

فراخوان ثبت نام اعطای کمک هزینه تحصیلی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه شریف اعلام شد.

دانشجویان متقاضی می‌توانند برای ثبت نام تا پایان فردا چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ از طریق آدرس stu.sharif.ir ثبت نام کنند.

در راستای تحقق اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف و به منظور اعتلای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و توسعه دانش بشری، طرح حمایت از دانشجویان متقاضی در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب‌تر با حمایت خیرین توسط "بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف" اجرا می‌شود.(جزئیات بیشتر)

 طرح یک فوریتی کنکور به کمیته تخصصی کمیسیون آموزش مجلس ارجاع شد

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: این موضوع با حضور رئیس سازمان سنجش و معاونان وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: با توجه به پیشنهادات متفاوتی که در این نشست از جانب اعضا بود، مقرر شد این طرح در نشست کمیته تخصصی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.(جزئیات بیشتر)

تصویب رشته کاردانی فنی پشتیبانی وب و شبکه‌های اجتماعی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه گفت: این دوره با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران با هدایت مستقیم دانشگاه با هدف کسب دانش و مهارت در زمینه‌های امنیت اطلاعات، روش‌های تبادل اطلاعات و مسیریابی وب و شبکه‌های اجتماعی، در ذیل گروه صنعت تصویب و مقرر شد در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی در ادامه گفت: محتوای این دوره باتوجه به آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.(جزئیات بیشتر)

 ثابتی: دانشجویان در دیدار امروز با رهبر انقلاب از بیان مطالب صرفا ژورنالیستی پرهیز کنند

 مجتبی ثابتی فعال سابق دانشجویی با اشاره به دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب، گفت: دانشجویان گفت وگوهای مختلفی را با مسئولان در طول سال انجام می دهند ولی مهم ترین و تاثیرگذارین دیدار، همین دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب است،

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تیزترین انتقادات دانشجویی خطاب به مسئولین مختلف جامعه را با صبر کامل  می شنوند، با آرامش مثال زدنی دسته بندی می کنند و با دقت کامل نیز پاسخ می دهند.

ثابتی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اکثر راهبردهای کلان جامعه را در این دیدار تعیین می کنند، گفت: رهبر انقلاب اکثر راهبردهای کلان جامعه را در این دیدار تعیین می کنند و راهبردهای گفتمانی کشور نیز از دل همین جلسه بیرون می آید.(جزئیات بیشتر)

ضرورت حمایت دولت از طرح های نیمه تمام خیرین

 محمدعلی زلفی‌گل در نشست با خیرین حوزه آموزش عالی گفت: خیرین انسان‌های وارسته و مومنی هستند که با انفاق مال و امکانات خود، امنیت و آسایش را برای آینده فرزندان میهن فراهم می‌کنند و خداوند نیز به دست سخاوتمند آنان برکت می‌دهد. از این رو آنان انسان‌های اثربخشی در زندگی فردی و اجتماعی خود هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه امروزه کشورگشایی از طریق فناوری و به صورت نرم‌افزاری میسر است، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته به خوبی دانسته‌اند که مهمترین سرمایه و قدرت خدشه‌ناپذیر آنان علم و دانش است و تسخیر سایر کشورها تنها از طریق صادر کردن فناوری‌های نوین به جوامع امکان‌پذیر است..(جزئیات بیشتر)

فرصت تکمیل مدارک در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری آغاز شد

فرصت تکمیل مدارک در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از ۲۹ فروردین آغاز شده است و داوطلبان تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت دارند برای تکمیل مدارک خود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

تمامی متقاضیان پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ملزم هستند جهت اطلاع از وضعیت مدارک ارسالی خود در بازه زمانی ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود، با توجه به پیام دریافتی در پروفایل شخصی نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

اجازه بارگذاری مدارک جدید در سامانه رتبه‌بندی معلمان بزودی فراهم می‌شود

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتراضات معلمان به نحوه رتبه‌بندی به دقت بررسی می‌شود تا حقی از کسی تضییع نشود، گفت: فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است. در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمی‌شد که به ‌فوریت زمینه بارگذاری مدرک جدید فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در یک‌هزار و بیست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به روند رسیدگی به اعتراضات معلمان نسبت به رتبه‌هایی که کسب کرده‌اند، اظهار کرد: اعتراضات معلمان به نحوه رتبه‌بندی به دقت بررسی می‌شود تا حقی از کسی تضییع نشود.

وی افزود: توجه جدی به دغدغه‌های همکاران پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی و رتبه‌بندی معلمان، مهم و ضروری بوده و هدف این است که همکاران به حق خود برسند. ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت، ۵۹ میلیون سند در سامانه‌ای که ظرف مدت ۳.۵ ماه آماده بهره‌برداری شده بود، بارگذاری شد و این مسئله حجم گردش کار آن را افزایش داد.(جزئیات بیشتر)

اخگرپور: دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب به بیان مطالب محوری جامعه بپردازند

حسین اخگرپور دبیر کل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  با اشاره به دیدار رمضانی و سخنرانی سال های گذشته در محضر رهبر انقلاب، گفت: متن سخنرانی نماینده اتحادیه ها در دیدار با رهبر انقلاب، توسط اعضای شورای مرکزی، دفاتر و ادوار اتحادیه نوشته می شد و در این زمینه هیچگونه محدودیت و نظارتی قبل و بعد از سخنرانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین چیزی که در کشور یافت می شود، آزادی بیان است، افزود: طیف های فکری مختلف در سخنرانی رمضانی با رهبر انقلاب نکات خود را بیان می کنند، از نظر بنده بیشترین چیزی که در کشور یافت می شود، آزادی بیان است و آزادی بیان در حسینیه امام بیشتر از هر جایی در دنیا ارج نهاده می شود.

فعال سابق دانشجویی گفت: در نوشتن متن سخنرانی برای دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب حتی یک خط هم کسی من را مجبور به نوشتن موضوع خاصی نکرد و حریت جنبش دانشجویی اجازه نمی‌دهد متن سخنرانی این دیدار از جای دیگری دیکته شود.(جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان و امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفت: فرآیند اعتراض آغاز شده است و امکان بارگذاری مدرک جدید در سامانه فراهم شد و ۱۰ استان، ۱۰ استان کار در حال انجام است و تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت می‌شود و سپس ارزیابان به ارزیابی می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوق‌های نهضت سواد آموزی گفت: مصوبه هیئت وزیران در این باره مربوط به سال ۹۳ بوده مبنی بر اینکه کسانی که باسواد می‌شوند ۲۰ درصد از سرانه باسوادی را به عنوان تشویقی دریافت کنند.این تشویقی یکبار در سال ۹۴ داده شده و دیگر ادامه پیدا نکرده بود. ما توانستیم اواخر سال یک بودجه ۲۰ میلیارد تومانی بگیریم و به این ترتیب تشویقی افرادی که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ باسواد شده‌اند را امروز واریز کردیم.(جزئیات بیشتر)

فراخوان دانشگاه شریف برای جذب پژوهشگر پسادکتری

این فرصت مطالعاتی پسای از طرف معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری حمایت مالی می‌شود و میزبان آن علی اکبر سجادی؛ عضو هیئت‌علمی پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست است.

زمینه‌های کاربردی این فرصت مطالعاتی «روش‌های استحصال مواد معدنی با رویکرد حفظ محیط‌زیست»، «بازیافت فلزات و ترکیبات با ارزش معدنی» و «روش‌های پیشرفته آنالیز مواد» است.

شرایط موردنیاز به شرح زیر است:(جزئیات بیشتر)

جمعی از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی عصر امروز (سه‌شنبه) در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.(جزئیات بیشتر)

انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور دکتری ۱۴۰۲ آغاز شد

آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ داوطلب در ۲۴۷ کدرشته و در ۷ گروه آزمایشی برگزار شده است.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ و دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شده‌اند.(جزئیات بیشتر)

توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان بیان داشتند: در دوران دفاع مقدس دو فرصت تعالی و عروج بصورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند.

جوانهایی که وارد میدان جنگ شدند حرکتشان و اوج‌گیری‌شان جوری بود که فردی مثل امام راحل، امام بزرگوار که سالهای متمادی سلوک و عرفان را تجربه کرده بود به حال آنها غبطه میخورد، من نمیدانم شماها شرح حال این شهدا را میخوانید؛ این کتابها را یا نه؟ من میخوانم و اشک میریزم و استفاده میکنم برای من حقیقتاً استفاده دارد.(جزئیات بیشتر)

۲ توصیه مهم رهبر انقلاب در دیدار رمضانی خطاب به جوانان دانشجو

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانشجویان بیان داشتند: قصد دانشجو دیده شدن نباشد؛ ــ ببینید این را من تأکید می‌کنم ــ نه شخص دانشجو، نه تشکل دانشجویی، این‌جور نباشد که یک حرفی را بزند برای اینکه دیده بشود. این بی‌برکت می‌کند کار را، حرف را بی‌برکت می‌کند، بی‌اثر می‌کند و ضرر هم دارد.

در فضای مجازی غرق نشوند؛ خب حالا فضای مجازی با همه‌ی حرفهایی که گفته می‌شود در کشور وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. بعضی‌ها نشسته‌اند که از طرف فضای مجازی سیل‌وار، تحلیل و خبر و مطلب و مبنا به این‌ها داده بشود این غلط است.(جزئیات بیشتر)

تصاویر| لحظه‌های دیدنی از دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیداری دو و نیم ساعته با بیش از هزار نفر از اعضای تشکل‌ها و فعالان مختلف دانشجویی، دانشجو و فعالیت‌ها و مطالبات دانشجویی را یک فرصت و ارزش برای کشور خواندند و با اشاره به راهبرد دشمن برای بدبین‌‌کردن ملت ایران به خود و توانایی‌های خود، گفتند: برخلاف خواست دشمن، جامعه دانشجویی باید ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جامعه ایران و سپس ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جهان را در افق بلندمدت نگاه و تلاش‌های خود قرار دهد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top